Trygghetsavtal för villaägare – 365 dagar om året
Med Trygghetsavtal från Solkraft Sverige kan du som villaägare koppla av medan vi tar hand om din solcellsanläggning. Vi erbjuder prioriterad support, driftövervakning, samt proaktiv service och optimering för att säkerställa att du får maximal nytta av din investering.
Vad omfattar Trygghetsavtalet?
Genom vårt trygghetsavtal får du en komplett lösning som garanterar att din solcellsanläggning fungerar effektivt både nu och på lång sikt. Här är några av de tjänster vi erbjuder för att förenkla din vardag och göra din investering ännu mer lönsam.
Kommunikation med leverantör och hantering av garantier
Vi assisterar dig med att komma i kontakt med tillverkaren vid garantiärenden och tar hand om eventuella fel som upptäcks.
Förebyggande support och åtgärdande av fel
Prioriterad service vid behov – från snabb hantering av felkoder till rekommendationer och åtgärder för att säkerställa att anläggningen fungerar på bästa sätt.
Distanssupport och övervakning av driften
Erfaren personal tillhandahåller snabb fjärrsupport för att minska driftstopp, samt kontinuerlig övervakning av anläggningen för att tidigt upptäcka eventuella problem.
Support genom fjärranslutning
Vi ser till att din anläggning alltid är uppdaterad med den senaste mjukvaran för optimal prestanda.
Teckna ett trygghetsavtal för din solcellsanläggning
Välj den serviceplan som bäst möter dina behov och låt oss sköta underhållet. Genom våra trygghetsavtal får du tillgång till pålitlig driftövervakning, prioriterad support och proaktiv service – allt för att säkerställa maximal prestanda och livslängd
UTAN Trygghetsavtal
För dig som är kund hos Solkraft Sverige med en giltig garanti men saknar ett tecknat trygghetsavtal.
Ingår under installationsgaranti
I detta ingår:
Trygghetsavtal STANDARD
För dig som är kund hos Solkraft Sverige med en giltig garanti och vill ha fullständig trygghet.
Från 99 kr/mån.
I detta ingår:
Trygghetsavtal GULD
För dig som vill ta del av Solkraft Sveriges fullständiga trygghet, även om installationsgarantin har löpt ut eller om din anläggning är installerad av en annan leverantör.
Från 199 kr/mån.
I detta ingår:
*Se separat prislista nedan.
**Om din anläggning är installerad av en annan installatör och du vill teckna ett trygghetsavtal med Solkraft Sverige, krävs ett platsbesök för att vi ska kunna bedöma dina förutsättningar. Kostnaden för platsbesöket är 5 000 kr inklusive moms och faktureras separat.
Prislista
UTAN Trygghetsavtal | Trygghetsavtal STANDARD | Trygghetsavtal GULD | |
---|---|---|---|
Telefonsupport reklamation och garantier | Ingår ej | Ingår ej | 0 kr |
Övrig telefonsupport | Ingår ej | 600 kr/tim | Ingår |
Support via fjärranslutning (minsta debiterbara tid: 15 min) |
600 kr/tim | 400 kr/tim | Ingår |
Arbete av tekniker på plats (debiteras per påbörjad timme) |
900 kr/tim | 795 kr/tim | 595 kr/tim |
Servicebesök (bil + tekniker: löpande per påbörjad timme) |
Startavgift 3 500 kr | Startavgift 2 500 kr | Startavgift 1 500 kr |
Akut platsbesök (bil + tekniker: löpande per påbörjad timme) |
Startavgift 7 500 kr | Startavgift 5 000 kr | Startavgift 2 500 kr |
Felanmälan: Maila vår support
Kontakta oss
Att äga solceller ska vara både enkelt och tryggt. Genom att teckna ett av våra trygghetsavtal får du snabb tillgång till vår tekniska support för felsökning och fjärrdiagnostik av din anläggning.

Trygghetsavtal
Fyll i formuläret här nedan så hör vi av oss för att teckna ett Trygghetsavtal.