Hej Michel Gerami, inköps- och logistikansvarig på Solkraft Sverige.

Varför har du valt att jobba på Solkraft Sverige?
– Att få jobba med ett koncept som verkligen gynnar miljön känns otroligt bra. Att sedan få vara med på resan i en så expansiv fas som vi är i just nu, känns minst lika bra.

Vilka är dina främsta arbetsuppgifter?
– Mitt arbete omfattar allt ifrån att utveckla verktyg för planering och materialhantering, till att bygga upp goda leverantörs- och kundrelationer. Just nu håller vi på och sätter distributionskedjan på plats vilket är ett spännande arbete för att få de logistiska pusselbitarna att hamna rätt.

På vilket sätt hjälper du Solkrafts kunder till en trygg affär?
– Ett riktigt bra säljteam står bakom Solkrafts trygga affärer. Men från logistiksidan är det viktigt att kunden får rätt produkt levererad till rätt plats i rätt tid. Utöver det är bra kommunikation A och O.

Vad är det bästa med ditt jobb?
– Vi har ca 30 montörer runt om i Sverige som arbetar två personer i varje team. Att de kämpar mot vädrets makter och tar sig fram överallt skapar en bra teamkänsla. Detta tillsammans med den härliga kultur och stämning vi har på kontoret är det ”bästa med mitt jobb”.

Vad gillar du att göra när du är ledig?
– Sitta och längta till jobbet… ? Skämt åsido, träning och god mat är bra ledighetaktiviteter.