Hej Annika, du jobbar som kontorsansvarig på Solkraft Sverige.

Varför har du valt att jobba på Solkraft Sverige?
– Jag har varit med på en tillväxtresa en gång tidigare och det är det roligaste jag vet. När jag kom till Solkraft kände jag direkt att här fanns chansen att vara en del av en mycket spännande process, det stämde verkligen.

Vilka är dina främsta arbetsuppgifter?
– Jag gör allt från att jobba i växeln till orderinläggning, fakturering, arbetsfördelning och samordning av scheman. Nästan allt du kan tänka dig inom administration finns på agendan.

På vilket sätt hjälper du Solkrafts kunder till en trygg affär?
– Som den första rösten kunden möter när man ringer oss, har jag en viktig funktion att fylla. Jag försöker alltid att agera så förtroendeingivande som möjligt genom att känna av vad kunden verkligen behöver och sedan slussa vidare till rätt person. Första intrycket är alltid viktigt.

Vad är det bästa med ditt jobb?
– Omväxlingen! Det breda omfånget på mina arbetsuppgifter, att få göra så mycket olika saker inom olika delar av företaget. Och så kontakten med härliga kunder och kollegor såklart.

Vad gillar du att göra när du är ledig?
– Då vill jag umgås med familj och vänner. Gillar att komma ner i varv, har ofta ett högt tempo på jobbet. Sommartid är det svårt att stoppa mig från att åka ut till sommarstugan, min favoritplats på jorden.